Alla inlägg under oktober 2014

Av Caroline Rosén - 28 oktober 2014 13:33

Känner mig mer & mer bekväm med mig själv. Har märkt skillnad på mitt hår de känns mer levande. Han inte med mitt träningspass innan det var dags för mat men ska köra ett pass innan nästa mål. Ska även gå & handla, se om de finns snygga tränings tights :) Sen blir det en lång promenad vid halv fem tiden. Kan även tillägga att de blir allt lättare att tugga maten bättre. Sitter inte & räknar tuggorna längre utan de blir mer automatisk nu :)
Efter tränings "drinken" kan jag helt klart säga gör att man inte får samma träningsvärk. Det är galet skönt samtidigt som de känns som man inte tränat tillräckligt hehe. Nu är det 2 dagar till med gröna dagar, sen dags för 2 vita igen. Sen kommer söndag då är det dags för vågen igen. Hoppas som vanligt på bra resultat :)

Av Caroline Rosén - 26 oktober 2014 08:45

Ja idag har jag hållit på i 2 veckor med cellreset. Eller ja idag är dag nummer 15. Har denna vecka gått ner 1.6kg Det är ju sjukt bra men tror jag kan bättre. Har också gått ner ca 9cm. Men då har jag inte mätt alla kroppsdelar. Ska ta & skriva in alla kroppsdelar idag så jag kan börja mäta mig överallt för att se skillnaden :)
nu är jag även tillbaka på grön dag. Så blev yoghurt till frukost & kan lugnt säga att de startade magen på mig. Nu har jag 5 dagar träning att se fram emot. Har ett mål på minst 2kg till nästa söndag så träna träna träna ! :)

Av Caroline Rosén - 24 oktober 2014 10:35

Ja idag har tanke spöket kommit tillbaka. Jag känner mig tjock & tror att söndagens resultat inte kommer vara bra resultat. Det är sjukt hur det kan gå så fram & tillbaka i huvudet hela tiden. Igår kände jag mig starkare än någonsin, smalare & kände att resultatet kommer bli skit bra. Liksom hur kommer de kännas om jag inte gått ner nått? Om det står likadant på måttbandet? Ännu värre, hur kommer de kännas om jag gått upp? Det skrämmer mig väldigt mycket! Känner mig lite nere idag. Men de är en hel del som händer runt om just nu. Nej på medmusik & lite kaffe, de kanske hjälper humöret lite :)

Av Caroline Rosén - 23 oktober 2014 14:29

Ja idag är sista gröna dagen. Imorgon & lördag är det dags för vita dagar. Kommer sakna grönsakerna :( Men jag längtar tills på söndag då jag får mäta & väga mig. Jag hoppas verkligen på bra resultat. Men försöker inse att minsta nedgång är bra! Idag har de blivit två ca 30 min raska promenader & 20 min träning hemma. Om ett tag är de dags att dra mig till gymmet. Ska först dricka min efter maten drink & så låta maten vila lite i magen. Sen tänker jag njuta av ett bad :) Vita dagar ska man inte träna på så tänker köra skiten ur mig idag :D

ja de var nog allt för idag ! :)

Av Caroline Rosén - 22 oktober 2014 15:15

Känns lite läskigt de här att inte väga eller mäta sig lite hela tiden. Ändå är det bara 3 dagar sen som jag vägde & mätte mig. Men känns lite som att jag behöver den peppen för att träna mer. Alltså ser jag att de inte går neråt så måste jag ju träna mera. Men ändå så vet jag ju att går de inte neråt så kan man bli väldigt deprimerad :/ Igår kände jag mig tjockare än förut. Det skrämmer mig! Om ca en timma är det dags att äta igen. Sen måste jag få in ett pass på gymmet idag. Känns som de kommer bli ett sent pass. Jag tycker inte om att träna när de är massa folk där.. Under tiden tar jag & kör lite hemma träning :) Har precis varit ute på en 30min power walk också.. Nej sluta lata & börja träna ! :)

Av Caroline Rosén - 21 oktober 2014 13:59

Ja denna vecka har jag ju 5 gröna dagar! Dvs att jag får ha grönsaker till maten.. och det är så himmelskt gott! Och så testar jag nya grönsaker & tillagar grönsaker på andra sätt än förr. Det är riktigt kul :) och så får jag äta yoghurt till frukost med frön. Även de är så awesome! Så mycket godare än torra tråkiga ägg hehe. På fredag & lördag är de dags för vita dagar igen. Bara att bita ihop & njuta lite extra av dessa gröna dagar :)
Här kommer en bild på lite av de jag ätit dessa gröna dagar :)

Av Caroline Rosén - 19 oktober 2014 08:50

Ja nu har första veckan gått. Idag har jag mätt & vägt mig. 3.6kg har jag gått ner denna första vecka.. Det borde göra mig gladare än jag är, men hade kanske hoppats på mer. Men 3.6kg är endå bra :) Tappat några cm också, ca 6cm uppdelat på 4 ställen. Helt ok ändå =) Men jag hoppas & tror att denna vecka kommer bli bättre. Denna vecka som jag har framför mig då får jag träna också, så det blir långa promenader med Junior & så mycket jag orkar på gymmet.. Kilorna ska rasa helt enkelt ! :) 

Nu sitter jag och väntar på att det ska bli dags att äta frukost. Idag blir det inte de vanliga dvs 2 ägg utan idag blir det yoghurt & frön, och ett ägg om jag känner att jag behöver det. 

Det är väldigt tyst i huset må jag lova, både pojkvännen & far ligger fortfarande & sover. Men om ca en halv timma så kommer jag sätta på kaffe så då lär jag få upp dom båda =) 

Jag hoppas mina resultat inte kommer göra mig deppig nu. Jag försöker förklara för mig själv att de är bra siffror! Jag måste helt enkelt förstå att de tar tid att gå ner i vikt. Jag har många kilon kvar som ska bort så det är bäst att inte säcka ihop nu.. Får försöka tävla lite med mig själv & göra bättre resultat nästa söndag ! :) Och skönt som det är kommer jag inte se vågen mellan måndag-fredag.. Så blir ingen fusk vägning inte.. Känns både spännande & nervöst hehe. Nej nu är det dags för mig att äta frukost.. Ska bli kul & se hur det smakar.. Håller tummarna på att de är gott!


Pöss & hej för mig! 

Av Caroline Rosén - 18 oktober 2014 08:45

Lite små trött är man. Men tänkte uppdatera lite :)
Igår & i förrgår så har min mat smakat helt ok i början (de flesta rätter) men efter en stund smakar de verkligen bara förjävligt! Igår kväll när jag käkade för sista gången då höll jag faktiskt för näsan för att slippa känna smaken.
Jag blir illamående så fort jag tänker på mat, tänker på att om ca 4 timmar ska jag äta för andra gången idag. Min första gång klagar jag inte så mycket på, för de blir stekta ägg till frukost :)
Jag har haft extrem huvudvärk denna vecka. Inne på 4 dagen nu tror jag.. jag hoppas de kan gå över idag.
Idag är min sista dag på första veckan! Awesome ! Så ikväll ska jag göra yoghurt :P Äntligen dags att äta något annat till frukost! Och lite annat till mat. Och imorgon får jag ställa mig på vågen! Woho!!

Nej nu är de dags för frukost, till o med magen pratar nu.. cya later :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards